Strigatul unei mame … (continuare)

Septembrie 16, 2009 la 8:40 am | Publicat în Cum ne vad ceilalti, Invata sa ma accepti!, Problemele noastre | 43 comentarii
27.10.2008 274Dna Voicu revine cu noi detalii despre Costina:
„Fiica mea se numeste Voicu Costina Alexandra, este in momentul de fata in clasa a V-a, nu stiu sa spund care anume clasa, pe 14 septembrie a fost in clasa a V -a B, avand diriginta pe dna Coman Clara, profesor de sport. Am avut o discutie cu aceasta doamna care mi-a spus ca nu este dator nimeni sa ne poarte crucea, ca nu poate sa o tina pe Costina in clasa, ca este agresiva, ca daca sparge capul copiilor s.a.m.d. Am ramas socata de discutia purtata de acest pedagog bineinteles discutie purtata in clasa cu Costina si cu toti ceilalti copii. Greu am suportat aceasta discutie, dar prin ceea ce i-am spus dnei am considerat ca a inteles ca si Costina la fel ca si ceilalti copii, are drepturi in aceasta tara si ca profesorii sunt primii aceia care trebuie sa le apere aceste drepturi.
Astazi 15 septembrie am trimis-o pe Costina la scoala, a fost lasata de fiica cea mare Mirela la clasa a V-a B, s-a intilnit cu dl director pe holul scolii intreband-o in gura mare, ce face cu sora ei. Mirela a fost premianta in scoala 92, a terminat, acum este in clasa a IX-a. A fost foarte suparata Mirela incat a venit plangand acasa. M-am infuriat si am plecat cu sotul meu catre director pentru a lamuri problema. Am stat civilizat de vorba cu dansul lasandu-ne sa intelegem ca va rezolva problema, dar ce s-a intimplat… Costina era deja mutata fara sa fim anuntati la clasa a V-a A, in urma unei trageri la sorti in cancelarie (trist ce mi s-a intimplat) Domnul director mi-a comunicat ca parintii nu sunt de acord cu Costina, sotul meu spunindu-i ca doreste o hartie scrisa de la parintii care doresc excluderea Costinei, s-a infuriat asa de tare, a inceput sa tipe pe hol, iar noi am plecat dezamagiti si tristi. Deci Voicu Costina Alexandra este acum  in clasa a V-a A, la scoala generala nr.92, foarte aproape de domiciloiul nostru, la o doamna profesoara de religie, care ne-a dat sa intelegem ca este OK, si ca pentru ea nu este o problema Costina.
Sunt foarte multe persoane, cadre didactice si alte functii din scoala care o iubesc pe Costina si i-au fost alaturi in momente grele.Toate invatatoarele pe care le-a avut, caci a avut in 3 ani patru invatatoare, au inteles-o si ajutat-o pe Costina cu adevarat, dar sunt foarte multe impotriva Costinei cum ar fi Vasile Rada – invatatoare, Dna Popa invatatoare, dl.director Postolache Ioan, si mai nou diriginta DE O ZI Dna Coman Carla. Sunt multe de povestit, dar acum sunt foarte suparata, conflictele au fost multe pentru inlaturarea Costinei, dar am suferit in interior si nu le-am dat curs, dar acum mi se pare ca a ajuns prea departe.

Cu multa consideratie Voicu Daniela Casandra, o mamica care doreste ca si copilul ei sa ajunga sa-si castige existenta singura si sa nu atarne la umilitorul ajutor de 200 lei pe luna. Doresc sa-mi invat copilul sa pescuiasca si nu ma multumesc sa-i dau eu peste, pentru ca vine o zi cand din pacate nu voi mai putea fi alaturi de ea (voi muri)”.

Anunțuri

43 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Este trist, foarte trist ceea ce aflam, dar nu-i surprinzator. Aceasta este lumea in care traim, acestia suntm noi, indiferenti, doar cu grija noastra. Poate ca o sa fiu acuzat ca sunt dur, dar sa stiti ca nu este asa.
    Sa facem un exercitiu chiar ACUM.
    Eu propun ca indiferent din ce oras suntem, sa trimitem pe adresa scolii un plic PROTEST. Atat, fara a scrie ceva. Doar „PROTEST PENTRU COSTINA”, apoi sa postam aici numele nostru si data trimiteri plicului.
    La sfarsitul luniI sa vedem cati au facut ceva in acest sens si cati au vizitat pagina ramanand indiferenti.
    SAU
    Haideti sa fim cinstiti cu noi, sa recunoastem ca nu ne pasa de problemele altora.
    Noroc ca Bunul Dumnezeu a intervenit si Costina si-a gasit locul intr-o clasa. Daca astepta reactia opiniei publice probabil ca ar fi ajuns intre timp in clasa a VIII-a.
    O ultima intrebare: Ce facem daca „MAINE” vom trece printr-un mare necaz?

  2. Pentru cei ce se deplaseaza mai greu, ar fi mai usor sa trimita mail pe adresa scolii 92. Aceasta este scoala92@yahoo.com. Multumnesc.

  3. Astazi, am trimis catre scoala nr 92, urmatorul mesaj:
    Stimate domnule director,

    Asociatiei noastre i s-a adus la cunostinta ca pentru una dintre elevele institutiei dv, A INCEPUT SCOALA – CU STRIGATUL UNEI MAME IN LOC DE CLOPOTEL !!!
    Am dori tare mult sa cunoastem si punctul dv de vedere. Am fi onorati sa accesati link-urile de mai jos, sa vedeti exact ce ni s-a adus la cunostinta si sa va exprimati si dv opinia.
    https://asociatia-ihtis.ro/2009/09/16/strigatul-unei-mame-continuare/
    https://asociatia-ihtis.ro/2009/09/15/strigat/
    Cu recunostinta,
    In semn de solidaritate fata de un semen de-al nostru ,
    Membrii Asociatiei IHTIS
    http://asociatia-ihtis.ro
    Asadar, asteptam cu deosebit interes UN RASPUNS.

  4. scoala92@yahoo.com

    intrebare
    9:54 AM 2KB

  5. Sunt vecina cu Familia Voicu de 3 ani si am vazut de aproape eforturile in vederea recuperarii in totalitate a Costinei. am putut vedea de aproape cum Costina cu ajutorul familiei , a prietenilor, revine la normalitate si este o fetita frumos dezvoltata si cu dorinta sa invete si sa cunosca cat mai multe despre lume si oameni. Am cunuscut-o si vorbesc cu ea aproape zilnic si nu-mi vine sa cred ca i-se refuza dreptul la a invata si a merge la scoala. Nu cred ca niste „oameni” vor sa o impiedice pe Costina sa mearga la scoala. Ce fel de educatori sunt acestia daca ii refuza Costinei acest drept elementar de a invata. Ma alatur celor care cer conducerii Scolii 92 sa revina urgent asupra deciziei de a nu o primi pe Costina la scoala.Solicit tuturor celor care citesc despre Costina sa ni se alature si intr-un glas sa cerem celor care nu respecta legea si ii rapesc dreprtul la invatatura sa fie sanctionati . In societate avem drepturi dar si obligatii. Profesorii sunt platiti din impozitele achitate de noi. Ce s-ar intampla daca si noi am refuza sa achitam impozitele si astfel salariile acestor „profesori” sa nu poata fi achitate.Solicit tuturor celor care o cunosc pe Costina sa dea un semn de solidaritate. Trebuie sa o ajutam pe Costina sa fie primita la scoala alaturi de ceilalti copii .

  6. @ Dna Adriana Popescu (vecina Costinei – pentru a evita confuzia) – apreciem solidaritatea dv. Cu siguranta, povestea Costinei ajunsa pe site-ul IHTIS, nu este o intamplare. Peste exact o saptamana ar fi trebuit sa rasune pentru prima data in Romania (si as indrazni sa cred – pentru prima data in lume), Imnul FESTIVALULUI SOLIDARITATII. Nu va fi insa asa, am amanat evenimentul din pricina a 2000 de euro. Personal, as fi contribuit cu 300 euro (pensia mea de invaliditate pe 4 luni). De ce acest sacrificiu? Pentru ca inteleg ce inseamna pentru copiii asemeni Costinei, sa-si faca auzit glasul prin cantec, prin arta in general. Ar mai fi fost nevoie de 6-7 oameni ca mine, care …
    Trebuie sa o ajutam pe Costina si pe toti cei ca ea sa fie primita acum in scoala, iar peste ani in societate. Aceasta este misiunea IHTIS – sustinuta concret in prezent doar de 2, 3 persoane, OAMENI in fata carora ma inclin.
    Si totusi, sa nu deznadajduim. Dumnezeu face MINUNI mereu.

  7. In aceasta dimineata am primit raspunsul asteptat, din partea dlui Postolache Ion – scoala 92. Iata-l:

    Mai intai, ar trebui sa afli adevarul despre cum sunt tratati copiii cu handicap in scoala 92 si pt asta te sfatuiesc sa stai de vorba cu parintii lor. Ii gasesti la cls a 5-a A si la cls a 4-a A. Poti discuta cu colegii si profesorii lor. Toti ii inconjoara cu atentie, prietenie si dragoste.
    Parintii Costinei au o problema de intelegere a situatiei in care se afla Costina. Scoala i-a ajutat cerand un profesor de sprijin pt copil, prof. cu care fam Voicu nu a colaborat. Scoala a cerut ca fetita sa fie examinata de o comisie din care sa faca parte si psihologul scolii pt a i se stabili diagnosticul si gradul de handicap si recomandarea ca ea, cu acel diagnostic, sa fie integrata in scoala de masa. Copilul este agresiv si nu totdeauna responsabil pt ceea ce face. Ea se poate pune in pericol oricand si ii poate pune in pericol pe ceilalti. Cine se poate ocupa NUMAI de ea intr-un colectiv de 30 de elevi care vin la scoala sa invete pt ca mai au si lucrari si examene de dat, pa cand Costina habar nu are de toate astea. Ea pleaca din clasa, nu scrie, nu citeste…. Sotii Voicu ameninta ca dau in judecata. Mai bine ar incerca sa faca ce trebuie pt copilul lor cu acei bani, daca chiar o iubesc.

  8. DragiParinti daca voi ati avea copii cu costina in clasa, daca i-ati observa comportamentul violent sunt foarte sigura ca ati reactiona lafel ca toti cei din scoala 92!doamna diriginte Coman clara a procedat corect, mai ales atunci cand ia explicat mamei Voicu Casandra ca fata ei Costina se poarta violent cu ceilalti elevi ,si a incercat sa ia masuri!

  9. Un singur lucru e sgur: pentru Costina trebuie gasita solutia optima de a se integra social. Solutii exista. Haideti sa o gasim impreuna pe cea mai buna. Veniti cu propuneri, care sa oglindeasca posibilitatea de integrare cu sanse egale a unui elev cu dizabilitati intr-o scoala de masa.

  10. Ma aflu cu Voicu Costina in clasa si sunt de acord cu „…….”poate dumneavoastra nu stiti dar pe noi ne deranjeaza in timpul orelor!Saptamana trecuta umbla in geanta profesoarei de romana,a inceput sa danseze,sa tipe,ne ameninta si multe altele.De exemplu astazi a inceput sa ne ia lucrurile de pe banca si sa le arunce pe jos.Daca ar sta cuminte in banca ei poate ca nu s-ar mai fi intamplat toate acestea.Amintesc ca nu stie sa scrie sau sa citesca!Nu numai ei ii se iau drepturile la invatatura ci si noua!

  11. Raman surprins cum cei care o condamna pe aceasta micuta, care poate intr-adevar face rele, ei bine, raman surprins ca, acei oamenii nu stiu ca, atat timp cat dai o replica si nu o semnezi, poti fi orcine – dar nu un „om”.
    Dragii mei, ce bine ar fi sa aveti puerea sa ne intalnim si sa vedem ce facem ptr acest copil si, nicidecum sa o punem la zid!!!
    Ce ati face daca ea ar fi sora voastra, daca ar locui cu voi in casa? Ce ati face ati sacoate-o in strada? Sau CUM ati incerca sa rezolvati problema in bine ptr toti?
    Voi asta nu intelegeti: faptul ca noi nu va contrazicem, ca noi nu afirmam ca este cuminte sau ca nu creaza probleme… noi ramanem surprinsi de dorinta de a o scoate din randul vostru!!!!
    Si, inca o data, spun: fara anonimate – ca aceste sunt semne de lasitate.

  12. Sunt si eu in clasa cu Costina, de asemenea. Comportamentul ei lasa de dorit, in special pentru ca prin faptele ei ne distrage atentia si nu putem intelege ce ne predau profesorii din cauza ei. De asemenea, se intampla ca in timpul pauzelor ( mai degraba, in timpul orelor.. Se intampla cand ne asteptam mai putin )aceasta sa isi faca ghiozdanul si sa iasa pe usa fara sa zica nimic.
    Suntem nevoiti sa intrerupem ora ca sa o aducem inapoi. S-a intamplat o singura data ca Costina, sa vrea sa se ARUNCE de pe scari. Repet: sa vrea sa SE ARUNCE de pe SCARI. Norocul ei a fost ca era insotita de o colega si aceasta a oprit-o.
    Inteleg faptul ca ea are un drept la educatie, ca si noi, dar, nu putem sa continuam asa. Nici eu, nici ceilalti, nici EA.

  13. REVIN CU O INTREBARE: „DE CE NICIUN COMENTARIU LEGAT DE COSTINA SI IN CARE SE SPUNE CA ESTE UN COPIL RAU, NICIUNUL… DAR NICIUNUL, NU ESTE SEMNAT??? ELE APAR: „ANONIM”, „SECRET”, „LADY X”, ETC. CHIAR NU SE STIE CA CEEA CE FACEM IN VIATA SI NU SEMNAM – INSEAMNA „FRICA”, „LASITATE”?
    CUM VRETI SA CREDEM CA SUNTETI BINE INTENTIONATI, ATAT TIMP CAT NU AVETI CURAJUL A VA SEMNA????? !!!!!

  14. COSTINA ESTE UN COPIL BUN DACA SUNTETI BUNI CU EA!
    CE HAL DE PROFESORI SUNT ACEEIA CARE IN LOC SA INCERCE SA O AJUTE SI SA O PRIMEASCA CU CALDURA SI CU ATENTIA DE CARE ARE NEVOIE COSTINA, EI AU INCEPUT SA INSTIGE COPIII SI PARINTII ACESTORA IMPOTRIVA UNEI FETITE DE 12 ANI.IN LOC SA-SI CONSUME TIMPUL SI ENERGIA SA ” SCAPE ” DE COSTINA PUTEAU GASI O CALE SA COMUNICE CU FETITA EFICIENT SI SA O FACA SA SE SIMTA BINEVENITA IN COLECTIV SI CU SIGURANTA AR FI REACTIONAT SI COPIII MAI BINE DAR SI COSTINA.
    SUNTEM PRIETENI DE MULT TIMP CU FAMILIA VOICU SI O CUNOASTEM PE COSTINA DE MICA ,POT SA VA SPUN CA A FOST UN COPIL SANATOS SI INTELIGENT SI CU SIGURANTA UN MEDIU PRIETENOS AR AJUTA LA RECUPERAREA EI.
    TOTI PARINTI CARE AU FACUT FRONT COMUN SA O SCOATA PE COSTINA DIN SCOALA SA NU UITE CA SI EI AU COPII SI NU SE STIE CE NE REZERVA VIITORUL NOUA SAU COPIILOR NOSTRI.

  15. Pana acum s-a relataat enuntul problemei, de catre mai multi autori anonimi. COSTINA DERANJEAZA!! Atat stim.
    Toti colegii sai au sentimentul ca ii sunt SUPERIORI. Atunci pot intelege ca asa cum ea nu se poate integra, ei sunt la fel de neputinciosi, pentru ca nu pot sa o ajute in acest sens. Prin urmare, ar fi de apreciat daca toate mesajele anonimilor s-ar transforma de azi inainte, intr-un apel de dorinta apriga de a afla cum poate fi ajutata Costina.
    Ma adresez acum DOAR copiilor ce o cunosc pe Costina, colegilor sai: Cum ati proceda daca ati avea o surioara ca ea? Ati alunga-o de acasa pentru ca deranjeaza? sau … Ati ocroti-o si ati intreba in toate partile ce fel de ajutor ii puteti da?
    Urmeaza rezolvarea. Mai comenteaza cineva? Asteptam variante – poate cel mai omenesc test la Disciplina EDUCATIE CIVICA. Rog sa raspundeti cu sufletul, pentru ca mai este o disciplina la care puteti fi campioni: ora de RELIGIE.
    Daca nu reusiti, atat voi cat si Costina sunteti EGALI.

  16. Buna ziua,
    Incep prin a multumi celor de aici care o sustin pe COSTINA in special dnei Mihaela Mihaescu si dlui Florin, care se dovedesc a fi niste oameni de o calitate deosebita, deoarece ii sustin cauza necunoscand-o personal pe ea sau pe cineva din familia ei. Este minunat sa vezi ca exista oameni care inca mai cred in ceva – in dreptul unui copil la o viata de copil.
    Cunosc familia Costinei de foarte mult timp, pe mamica Costinei – Daniela Voicu o stiu dintotdeauna (am locuit in acelasi bloc aproape 25 de ani) si va pot spune ca este un om minunat; este un om pe care viata l-a incercat in multe randuri si a avut puterea sa mearga mai departe cu fruntea sus; este un om care crede ca prin munca, vointa si credinta in Dumnezeu poti reusi; este un om care ajuta oamenii de langa el, nu cere nimic in schimb, prefera sa ajute in tacere(putini dintre noi au fost la sinistratii de la inundatii cu ajutoare sau in zilele sfinte de Craciun si Paste inainte sa ne asezam la masa avem grija sa mergem la Biserica cu alimente, cadouri si o vorba buna pentru cei mai putini norocosi decat noi sau de 1 iunie sa aiba grija ca fiecare copil din clasa in care invata si copilul lui sa aiba parte de o bucurie). Am facut aceasta paranteza pentru a vedea macar putin familia din care provine Costina famile, care este atat de blamata de cadrele didactice si de parintii colegilor ei de clasa.
    Pe Costina o cunosc din ziua in care s-a nascut si nu va pot spune despre ea decat ca este un copil deosebit. Este un copil care intr-o dimineata s-a trezit altfel decat cu o seara in urma si care a luptat cativa ani sa recupereze si care din pacate acum lupta cu oamenii mari,DA acum lupta cu cei mari, pentru ca ei sunt aceia care nu vor sa o accepte,majoritatea colegilor ei de scoala nu au nici o problema cu ea.
    Pentru acei parinti si pentru cadrele didactice am cateva intrebari:
    Ce ati face daca intr-o dimineata dvs.,copilul dvs, sau cineva apropiat de dvs nu ar mai putea sa se ridice din pat? – chiar daca cu o seara inainte totul era perfect in regula? Ati avea puterea sa mergeti mai departe? Ati avea puterea sa luptati 6-7 ani pentru recuperare? Ati dori sa aveti pe cineva alaturi?
    Inainte de a arunca primul piatra ganditi-va ca o aruncati intr-un copil.
    Inchei, nu inainte de a multumi inca o data in numele Costinei ca o sustineti si o ajutati sa mearga mai departe.

  17. In primul rand, sa stiti ca noi nu suntem lasi sau fricosi (pentru ca preferam ”anonimatul”)Un altul este motivul pentru care noi facem acest lucru: preferam discretie ABSOLUTA. Nu vrem sa dam nume.
    Astazi, la scoala, pana la ora de Consiliere, Costina s-a comportat ceva mai bine. Insa, dupa cateva discutii legate de comportamentul ei (ce ne-ar placea noua sa se schimbe) si, de-asemenea, ce i-ar placea si ei sa se schimbe la noi (i-a spus D-nei de Consiliere ca noi o batem, o jignim si ne purtam nefiresc cu ea).. Bineinteles, nu a facut nimeni nici o data asa. Costina a mintit. Cand noi am spus ca EA minte, ba chiar ea face acest lucru, nu noi.. (merge la clasa de la a 5-a B si le spune celor de acolo ca noi o lovim, o batem, o jignim etc.) Costina a inceput sa planga, sustinand faptul ca nu este ADEVARAT. Si a continuat tot asa pana ce a luat-o sora ei de la sc.

  18. @ Sekret – in aceata seara ne-ai ajutat mult. Am aflat de la tine primul lucru pozitiv despre Costina: ea poate povesti.
    Poate ne ajuti sa intelegem inca ceva: de ce a povestit despre voi, colegii ei, de rau? Asa-i ca va doare?
    Hai sa mai rezolvam impreuna un exercitiu simplu: Costina are calitatii? Care sunt acestea?
    Te rugam sa ne ajuti a afla totul despre Costina si iti multumim daca ramai in dialog cu noi.

  19. Doamna „SeKret” iertati-ma ca-mi permit sa va intreb: de ce la ora de consiliere, subiectul a fost ea si nu colectivul ce trebui sa invete sa o accepte?
    Personal, jur nu o cunosc pe aceasta copila, dar am vazut cazuri mai grele, copii autisti, copii bolnavi grav… si erau acceptati de familiile lor. Dvs nu puteti fi o famile ptr ea?
    De ce trebuie sa o puneti in discutie si nu discutati cum sa o ajutati? Ea este un copil, poate ca minte, dar voi – cei adulti – nu gasiti un antidot? sau e greu sa faceti asta ptr un copil?
    Deja s-a scris prea mult. Dumnezeu vrea fapte, El ne iarta si nu ne exclude cand gresim, oare suntem mai presus de Dumnezeu?
    Daca nu as simti cat de porniti sunteti impotriva acelei copile, m-as retrage, dar asa, am sa coninui sa ma rog ca Bunul Dumnezeu sa va dea ganduri mai bune, sa inchideti ochii un pic si sa va ganditi „daca ar fi al meu”?

  20. Ma numesc Maria Dima, sunt consilier la Scoala Nr. 92. Desi, in prezent sunt detasata in interesul invatamantului si nu mai am decat obligatia de catedra, ma intereseaza tot ce se intampla in scoala.Nu sunt si nu am fost angajata scolii, fac aceasta precizare pentru a intelege ca nu am nici un interes personal de a nu fi obiectiva. Mai mult, eu insami sunt parinte al unui copil cu nevoi speciale, copil care in prezent este student .
    In scoala sunt inscrisi si frecventeaza cursurile sase copii cu nevoi speciale. Toti sunt integrati in colectivele de elevi si nu s-a pus nici o clipa problema excluderii lor.
    Am lucrat, o perioada, pana cand am fost detasata, la cabinet cu eleva Costina Voicu. Pentru ca ma intereseaza, am incercat tot ce am putut pentru a veni in sprijinul ei. Mi-a trebuit foarte mult timp sa o determin pe mama sa accepte un profesor de sprijin.Am facut toate demersurile si numai cu acceptul dumneaei Costina a beneficiat de un profesor de sprijin (este foarte adevarat ca numai dua ore pe saptamana). De ce numai doua ore? , poate va veti pune acesata intrebare. Raspunsul nu-l poate da nimeni, dintre cei care lucram in sistem. Legat de acesta problema , mama si-a exprimat dorinta de a avea un sprijin permanent specializat, motivand ca poate sustine financiar. Singurul lucru pe care mama nu l-a facut, a fost acela de a nu tine legatura permanenta cu scoala. Fac aceste precizari, nu pentru a o acuza, poate va intelege ca un razboi permanent cu cei din jur nu ii este benefic in primul rand Costinei.
    Costina este hiperkinetica, avand deficit de atentie, pe langa alte probleme de sanatate. La cabinet am lucrat foarte mult in acest sens. De aceea am sustinut si sustin ca are nevoie de un profesor de sprijin.
    Pentru ca a frecventat clasa I la scoala speciala, parintilor le este teama ca prezenta unui profesor de sprijin atrage dupa sine obtinerea certificatului de handica. Ei refuza acest lucru.
    Eu nu-i judec, pot empatiza cu ei, insa Costina are nevoie de sprijin. Acest profesor poate intocmi un plan de interventie personalizat, poate sa-i ajute chiar pe parinti sa faca mai mult pentru ea. Chiar daca dumnealor fac tot ce pot, sfatul unui specialist este important si daca nu se consulta in permanenta, progresul nu mai este acelasi. Mai mult, la scoala ea nu poate fi evaluata dupa criteriile de evaluare a celorlati copii. Intradevar, Costina nu scrie.
    Ieri, la scoala, domnul Director m-a rugat sa fac o consiliere de grup cu elevii clasei a Va A, pentru ca lucrurile sa intre in normalitate (Poate acest lucru va face pe toti care cred ca domnul director doreste indepartarea Costinei sa inteleaga ca nu este asa) Copiii au fost deosebiti, ei au declarat ca o inteleg pe Costina, o accepta , insa doresc sa fie lasati in timpul orelor sa participe fara a mai fi bruscati, jigniti si intrerupti. Si Costina a avut o dorinta si anume aceea de a se purta toti frumos cu ea. Important este ca toti din clasa, inclusiv Costina au decis sa aibe o atitudine corecta unii fata de altii.
    Atitudinea dumnealor m-a surprins miercuri, 16.09.2009 cand au venit la scoala si nu s-a putut avea o conversatie. Cand recunosteau si multumeau scolii, inclusiv domnului Director, cand aduceau acuzatii. Mi-a trebuit foarte mult timp sa pot avea o comunicare eficienta cu dumnealor.
    Rugamintea mea catre acesti parinti este aceea de a renunta la un razboi cu toti cu care Costina vine in contact. Eu insami le-am marturisit ce am facut eu cu propriul copil, cat am luptat sa-l formez pentru a avea o personalitate puternica, de a nu se autocompatimi si de atrge atentia celor din jur numai cu tot ce are el pozitiv.
    In concluzie, toti care o intelegeti pe Costina, spre binele ei, determinat parintii sa accepte ca prezenta unui profesor de sprijin este benefic in primul rand propriului lor copil.

  21. Azi am primit un mesaj foarte „aprins” de la Cristina. Mi-am permis sa nu il aprob intrucat continea unele ganduri si cuvinte nu tocmai ortodoxe. Pentru cei ce au intrat pe site-ul IHTIS de curand, poate ca nu au aflat ca suntem o asociatie ortodoxa si, ii primim alaturi de noi doar pe „bunii samariteni”. Daca zicem de rau unii de altii, ce foloseste Costina?
    REPET: PROBLEMA E CUNOSCUTA. LIPSESTE REZOLVAREA ! INVERSUNATI-VA IN ACEASTA DIRECTIE – SE POATE???

  22. Poate vi se va parea intrebarea cam indiscreta, dar, doamna Mihaela Mihailescu este din scoala nr. 92? (vreau sa stiu si eu, pentru ca conteaza mult daca stiti problema cu de-amanuntele, adica daca sunteti si dumneavoastra din scoala 92)
    Am observat ca majoritatea celor ce lasa comentarii nu prea inteleg problema. De ex., domnul Florin s-a adresat de parca doamna de Consiliere a gresit analizand problema.. Nu este asa. D-na de Consiliere a procedat corect, pentru ca a ascultat atat punctul nostru de vedere, cat si cel al Costinei. Nu vreau sa ma intelegeti gresit, pe mine sau pe vreunul dintre colegii mei, dar nu cred ca se poate asa. Inteleg ca are dreptul la o educatie, dar, nu trebuie sa faca ora un calvar pentru ca este asa cum este. Sfatuiesc pe parintii ei sa o duca la o scoala speciala pentru cei ca ea. Oricum, aici, la 92 nu are ce sa faca. In afara de vesnica ocupatie de a ne deranja.. (repet, nu stie sa scrie, sa citeasca sau sa stea cuminte) de asemenea, continua sa ii spuna Domanei Diriginte ca o jignim, o batem.. Ahh.. Sper doar ca se va gasi o solutie buna atat din punctul nostru de vedere, cat si din punctul ei…

  23. @ Sekret – nu trebuie sa fii din scoala 92 pentru a cunoaste drepturile copiilor cu si fara dizabilitati si obligatiile acelora care sunt in masura sa le aplice. Iar tu ai afirmat ca esti colegul de clasa al Costinei, prin urmare ai varsta ei, 12 ani. Ti-am prezentat parerile si iti multumim. Azi, rolul tau a luat sfarsit.
    De acum avem nevoie de solutii pe care, nu le pot gasi si lua decat OAMENII MARI.
    Va informez pe toti, cu respect, ca nu voi mai aproba niciun comentariu referitor la acest subiect, daca nu contine sfaturi, solutii pentru integrarea Costinei in scoala de masa.

  24. fara cuvinte …

  25. O prima solutie – PROFESORUL DE SPRIJIN.
    Cateva informatii in aceasta privinta …
    http://materialeaba.wordpress.com/2009/04/07/profesor-de-sprijin/
    Dna Voicu – mama Costinei – a confirmat ca ii intelege utilitatea, ba chiar si-a exprimat dorinta de a gasi un asemenea cadru specializat care sa stea permanent alaturi de fiica sa la ore.
    Trebuie doar gasita persoana care sa se ocupe cu sufletul curat de Costina. Va rog, haideti sa o cautam, sa o gasim si-n liniste, toti elevii isi vor face datoria cu SANSE EGALE.

  26. Dragi profesori, parinti si elevi ai scolii 92, cred ca am explicat suficient de clar si respectuos, DE ACUM CAUTAM DOAR SOLUTII, alt gen de mesaje nu-si mai au locul si rostul aici. Am prezentat povestea si punctul de vedere al tuturor partilor.
    La ce bun sa vorbim in contradictoriu la nesfarsit fara a rezolva nimic?
    Din acest motiv, asa cum am precizat putin mai devreme, mi-am permis sa resping mesajele primite ce nu descriau concret un mod de solutionare a problemei, ci aduceau acuze si vorbe urate.
    REPET: Consider ca inversunarea tuturor trebuie canalizata DOAR spre a solutiona, fara a aduce jigniri niciuneia din parti.
    IHTIS a fost acuzat de cenzura. Cei ce doresc sa citeasca altceva decat ceea ce promovam noi (integrarea scolara a unui copil cu dizabilitati), pot accesa http://scoala92.wordpress.com/.
    Se pare ca nu doar Costina deranjeaza, ci toti cei ce se straduiesc a o integra. E mult mai valoros SCANDALUL decat GASIREA SOLUTIILOR.

  27. Ahh.. Inteleg. Nu mai e nevoie de mine. Si mai inteleg si multe alte lucruri… In orice caz, sper ca v-am fost de folos si ca ne veti lua in considerare opinia de a nu o mai avea pe Costina in clasa. Am sa vizitez frecvent site-ul, bineinteles. Daca cineva mai are intrebari, e liber sa mi le adreseze.
    Succes in continuare!

  28. Comentariu postat si pe http://scoala92.wordpress.com/

    ..Ei bine distinsa doamna am sa va raspund pe rand la intrebarile si invinuirile dvs!
    Mai intai eu nu am folosit cuvantul ,,brute,, in al doilea rand nu subapreciez eforturile domanei diriginte si nici a domnilor profesori,dincontra pot spune ,,respect si consideratiune ,, ptr dumnealor ,noi am ramas surprinsi de atitudinea revoltatoare a unor persoane care nu doresc decat excluderea Costinei din clasa deci nu doresc sa se incerce o apropiere a ei si a colegilor , poate ca daca oamenii ar fi mai apropiati atunci ar exista rusine si respect deci si in acest caz Costinei iar fu jena sa si deranjeze colegii dar in situatia in care ea este indepartata ma gandesc ca reactioneaza ca un copil bolnav ce nu este acceptat de situatie .
    Ma intrebati ce as face daca copilul meu sar afla in situatia dvs ei bine as incerca sa l fac sa inteleaga ca acel copil este special ca are probleme si ca trebui sa l ajutam.
    Multumesc bunului dumnezeu cei 2 copii ai mei unul student anul unul elev in clasa vi au in suflet dragostea pentru cei neajutorati si sar in ajutorul celor cu probleme.
    As vrea sa mai stiti ca eu nu cunosc eleva si nici parinti nu stiu ce isi etaleaza si aici va ti dar de gol cand ati vorbit ce etaleaza familia Costinei aici sa simtit ca aveti ceva impotriva familiei si nu a Costinei.
    As vrea sa va mai spun ca DRA MICHI MIHAESCU este un om ce isi petrece viata intr un carut ce se zbate ca oamenii cu handicap sa invete sa se descurce singuri dar si sa fie accep[tati de societate, nici ea nici eu ca voluntar in asociatie nu avem nici un venit si nu ne dorim sa asistam la ,,certuri,, intre oameni,ne dorim sa fim mai buni sa ajutam sa ne gandim la cei de langa noi.
    VREAU SA REAFIRM TOT RESPECTUL MEU PTR CADRELE DIDACTICE DIN SCOALA RESPECTIVA si nu numai si sincer va mai intreb incaodata ce ati face dvs in locul parintilor Costinei in incercarea de a nu o izola , vindecarea se face prin integrare nu prin excludere.
    Multumesc mult pentru intelegere si va asigur doamna ca nu am nici un interes si ca mi crescx copii din pensia de boala si salariul sotiei dar cu incredere in BUNUL DUMNEZEU.
    Doamne ajuta sa auzim de bine si sanatate tuturor.
    O prima solutie – PROFESORUL DE SPRIJIN.
    Cateva informatii in aceasta privinta …
    http://materialeaba.wordpress.com/2009/04/07/profesor-de-sprijin/

  29. Mult respect ptr doamna DIMA, iata intr-adevar un om ce face lumina, un om ce vine si spune, care este situatia si ce ar trebui sa se faca. Multumesc mult de tot dna DIMA MARIA, imi plec capul in fata dvs doamna si va rog, va implor ca un simplu om, incercati in continuare sa faceti ce puteti face ptr acest caz. Poate nu vor reusi mari realizari, dar macar sa incercati, macar sa dati o sansa.
    Doamna DIMA MARIA, din suflet va multumesc ca ati facut un pic de lumina, fara patima, fara orgolii. Faptul ca va-ti implicat in acest caz, si ca domnul director v-a rugat sa faceti asta, demonstreaza ca se vrea sa fie ajutata Costina.
    As vrea, ca odata cand aveti timp sa veniti la o actiune a Asociatiei IHTIS sa ne cunoasteti
    Cu deosebit respect, „un voluntar”, Florin

  30. Tin sa va multumesc doamna Mihaela Mihaescu ca totusi ati specificat link-ul unde putem sa ne exprimam opiniile fara a fi CENZURATI!
    Promitem sa nu va mai deranjam, solutiile integrarii Costinei stau in atitudinea parintilor ei! Una din solutii ar fi (asa cum ati propus dvs) acceptarea unui profesor de sprijin (daca citeati cu atentie comentariul consilierului scolii, aceasta solutie e respinsa de parintii Costinei de 3 ani de zile dar noi o sustinem in continuare), evaluarea copilului de catre o comisie speciala in vederea stabilirii daca acest copil poate fi integrat intr-o scoala de masa cu o programa normala adecvata clasei a V-a (nu stie sa scrie si sa citeasca). Parintii Costinei sunt cei care decid binele acestui copil. Consider ca este mai importanta sanatatea acestui copil, integritatea lui si evolutia in bine decat ambitia de a ne demonstra ca va stinge lumina in scoala!
    Acestea ar fi solutiile! Totul e sa se vrea!
    Am venit si cu solutii, sper ca nu v-am deranjat din nou si nu imi veti sterge si acest comentariu.

  31. @ Alt parinte – va asigur ca nu a fost nicidecum vorba de CENYURA, ci o modalitate de a pune punct acuzatiilor si injuriilor ce nu isi aveau locul si rostul aici. Cui foloseau? Daca totusi exista persoane ce doresc sa converseze in continuare in acea directie, o pot face in voie pe blogul creat de dv. De aceea mi-am pemis sa ii directionez intr-acolo.
    Va asigur ca mama Costinei doreste profesorul de sprijin. Mai mult decat atat, considera ca este necesara pezenta PERMANENTA a acestuia la ore alaturi de Costina, pentru ca progresele copilei sa fie vizibile din zi in zi. A precizat ca si in trecut Costina a beneficiat de un aseenea sprijin, dar prezenta celui menit sa o ajute era sporadica.
    Acum important este sa se faca demersurile necesare pentru gasirea persoanei potrivite. Orice parinte stie ca indiferent de gradul de inteligenta al copilului sau, acesta are simpatii si antipatii fata de dascali sau fata de anumite discipline si oricat s-ar implica familia, in sufletul copilului persista acelasi sentiment.
    Am convingerea ca printr-o mobilizare colectiva poate fi gasit profesorul de sprijin, „un bun samaritean” care sa ii intre in suflet Costinei (sa SIMTA ca acesta o iubeste, o intelege si o ocroteste, dar o SI INVATA cititul, socotitul si notiuni minime macar din celelalte discipline). un dascal ADEVARAT care sa se ingrijeasca atat de activitatea scolara a Costinei, si, de ce nu, sa vina cu sugestii si pentru cea extrascolara.
    Iata, ca impreuna am mai facut un pas: stim ce cautam – PROFESORUL DE SPRIJIN.
    Ne putem pastra inversunarea spre a-l gasi? Ce recunoaste fiecare ca poate face in acest sens?
    O rugam respectuos pe Dna DIMA, sa explice tuturor, cum se poate implica fiecare – scoala, familia, colectivul clasei (colegii si parintii lor, dna diriginta) in acest sens.
    Aceasta este misiunea IHTIS: de a cauta si gasi solutii in vederea cresterii gradului de independenta si a incluziunii sociale a celor cu dizabilitati.

  32. @ Sekret – am aprobat acest comentariu al tau – nu pentru ca nu-mi stiu tine promisiunea, ci pentru ca exprima dorinta tuturor (neexprimata asa, direct, pana acum).
    Este, iata, evident ca asta se doreste de fapt: „de a nu o mai avea pe Costina in clasa” – asa ai afirmat. De aceea exista si teama comuna de a semna aceste comentarii cu numele reale, intrucat sigur stiti cu totii ca EXCLUDEREA, IZOLAREA, MARGINALIZAREA sunt acte discriminatorii. De nu ar fi fost asa, nimic nu ar fi putut opri conducerea scolii sa o exmatriculeze pe eleva.
    De aceea, se cauta solutii, dar cu totul altele decat cea dorita CU ADEVARAT.

  33. http://www.protectiacopilului6.ro/document.php?doc=150 exista si scoli speciale…oricine doreste sa invete o poate face…nu poti lua un medic sa faca munca unui judecator…trebuie acceptata situatia de catre parinti si dusa fetita la o scoala speciala!

  34. @ Cosmin – ai fost vreodata intr-o astfel de scoala? Oare de ce intreaga legislatie recomanda integrarea sociala a copiilor cu dizabilitati in scoala de masa? Tocmai pentru dezvoltarea corespunzatoare a acestora. Si, te asigur, nu au decis aceasta romanii de buna voie, pentru ca mentalitatea puterii era similara cu a populatiei. Totul a fost hotarat de cei din Uniunea Europeana. Iar noi toti, indiferent ca avem sau nu o dizabilitate, in fata legii SUNTEM EGALI. Iti adresez si tie aceeasi ruga: hai sa renuntam definitiv la idea excluderii si sa GASIM SOLUTII LEGALE. Altfel, ne irosim timpul, vorbind la nesfarsit.

  35. Nu, da ma enerveaza discutia. Fara ofensa, dar, pana la urma, voi realizati ce se intampla? NOI ne luptam pentru dreptul la educatie! Pentru dreptul de a invata intr-un mediu placut, fara sa fim deranjati. Iar voi, care nici MACAR nu stiti cum e, vreti sa ne bagati cu Costina in clasa! Sa ne infundati acolo, sa va iasa cum vreti voi, ca voi sunteti cei care au mereu dreptate si de-aia!
    Ei bine, nu este asa! II SUSTIN PE TOTI CEI CARE NU O VOR PE COSTINA IN clasa a 5-a A din sc. 92!
    SA VA FIE CLAR!

  36. Buna seara! Sunt eleva in clasa a 5 A si vreau sa spun si eu ceva:Costina este un copil care are nevoie de multa dragoste din partea parintilor.Dar ei o bat si eu am vazut cu ochii mei cand o bateau pe strada,facuse o criza si ei asa o linisteau.Ea spune mereu ca o bat ,in preajma lor este mereu cuminte de frica.DE CE NU INTELEG PARINTII CA MAI RAU II FAC.DACA ERA LA O SCOALA SPECIALA NU MAI FACEA ASTFEL DE CRIZE.;;ASA O PUTETI AJUTA PE COSTINA;;Nu sa o chinuiti mai rau.Daca nu ne deranja orele noi nu aveam nimic cu ea.Mai avem in clasa un copil cu probleme si nu ne deranjeaja,ba chiar mai mult o ajutam.

  37. @ Mioara – toata lumea recunoaste ca in clasa, la ore, trebuie sa fie liniste si ca trebuie gasita o cale de rezolvare pentru aceasta.
    Cu totii precizati ca scoala speciala este benefica. Te rog, fii sincera si spune-ne, ce stii tu despre scoala speciala si de ce crezi tu ca toti specialistii recomanda inscrierea elevilor cu dizabilitati in scoala de masa? Oare, nu tocmai ca nu este buna pentru nimeni?
    Tot tu afirmi ca ai vazut-o pe Costina luand bataie, semn ca ar fi neiubita. Tie nu ti s-a intamplat niciodata?
    Stii care ar fi dovezile lipsei de iubire din partea familiei Costinei? Sa renunte la lupta, sa o ascunda pe Costina de lume ca sa nu „deranjeze” si sa nu incerce TOT ce este omeneste posibil ca fiica lor sa se bucure de copilarie la fel ca tine.
    Posibil ca reactiile nedorite ale Costinei sa existe intrucat simte ca sufletele voastre curate de copii o resping. Linistea si armonia in clasa lipsesc tocmai din acest motiv.
    Pana anul acesta nu v-a tulburat nimeni orele si ati avut linistea de a invata. Despre iubirea fata de aproapele ce iti amintesti? Dar despre pilda Bunului Samaritean? Pot fi aplicate acele invataminte in cazul Costinei? La ce folos notele si premiile obtinute daca din tot ce invatam nu ramane nimic roditor?
    Poate ca inainte de a invata textele din manuale este mult mai important sa invatati a fi buni crestini si linistea o veti avea in mod sigur.

  38. Buna seara!Ma numesc Voicu Mirela si sunt sora mai mare a costinei….din „vagile” mele cunostinte nu imi amintesc vreo Mioara la Costina in clasa…..asta in primul rand,in al doilea rand nu cred ca acest copil chiar a vazut ceea ce afirma citez:”Dar ei o bat si eu am vazut cu ochii mei cand o bateau pe strada,facuse o criza si ei asa o linisteau. „. NU cred ca ar vrea sa fie o secunda in pielea ei cand este marginalizata si data la o parte sau aratata cu degetul….plus ca acest copil nu a facut niciodata vreo criza ca Doamne fereste nu e epileptica sau mai stiu eu ce altceva…..in al treilea rand vad ca acel comentariu al Mioareai este dat pe data de 27 septembrie si afirama ca sora mea le deranjaza orele;nu prea cred.Eu personal o iau in mod obijniut de la scoala si chiar ma interes de ce a facut costina in aceea zi la scoala si in ultimele zile mi s-a zis ca a fost cuminte si ca nu am mai deranjat orele si astea fiind spuse chiar de colegele ei si cateodata si de profesori(cand ma mai intalnesc cu dansi pe holul scolii).Cred ca am zis cam tot ce aveam de zis si mai intai…. puneti-va in pielea ei apoi comentati.Ganditi de doua ori inainte de a spune ceva ca in lumea in care traim nu iti garanteaza nimeni sanatatea si fericirea ….

  39. Cum deja majoritatea stiti, deja m-am prezentat : sunt colega cu Costina in clasa. Siut absolut toti colegii mei si pe nici una din colegele mele n-o cheama ”Mioara”, nici chiar ca si nume mic, asa ca va rog frumos sa nu mai mintiti ca sunteti in clasa cu Costina, un amanunt asa de important. Repet, nu este nici o MIOARA in cls a 5-a A!

  40. Buna seara!….poate este o mamica MIOARA..nu va ganditi!….

  41. Ati spus CLAR ca sunteti colega. Cum era sa ne gandim ca este o mamica MIOARA? E la mintea cocosului, zau.. (scuzati-mi expresia)

  42. IMI CER SCUZE CA INTERVIN….EU LUCREZ DE 12 ANI CU COPIII CU DIZABILITATI…PROBABIL FAMILIA REFUZA SA-SI INDREPTE COPILUL SPRE O SCOALA SPECIALA…DAR CRED CA ASTA ESTE SOLUTIA CE MAI BUNA..DACA UN COPIL ESTE AGRESIV CU CEI DIN JUR..TREBUIE SA BENEFICIEZE DE TRATAMENT PRESCRIS DE UN NEUROLOG..INTR-O SCOALA SPECIALA AR PUTEA BENEFICIA DE TERAPIA TULBURARILOR DE LIMBAJ..KINETOTERAPIE…MUNCA INDIVIDUALA..UN PROGRAM DE LA 8 LA 17..INTR-O ASTEFEL DE SCOALA SAU CENTRU..VA BENEFICIA DE TOATA ATENTIA..DE INTEGRARE SI DE PROFESORUL DE SPIJIN DE OBICEI BENEFICIAZA UN COPIL CU RETARD USOR..IMI CER SCUZE DACA AM LEZAT PE CINEVA.INTELEG SI PARINTII SI COLEGII DIN SCOALA DE MASA …SUCCES

  43. @ Codruta – Situatia Costinei s-a rezolvat. A ramas in scoala de masa. Integrarea sociala si scoala speciala, dupa parerea mea, sunt notiuni contradiictorii. Personal, am urmat ambele forme de invatamant. In scoala speciala eram „beneficiar”, „copil cu probleme”, „vai, saraca…”. In scoala de masa eram EU, iar ambitia de a-mi egala sau depasi colegii era alta. Posibil ca situatia Costinei sa fie diferita (problemele mele erau doar fizice), dar, nu voi putea afirma niciodata ca integrarea sociala deplina se poate realiza prin intermediul scolilor speciale. Rostul acestora ar fi util in cazul in care, prin serviciile oferite, ar asigura trecerea elevului cu dizabilitati – dupa o perioada determinata – in invatamantul de masa. De cate ori se intampla asa?
    Este firesc ca fiecare sa isi sustina punctul de vedere. Dar termenul „sanse egale” nu poate fi asociat cu separarea copiilor cu dizabilitati de ceilalti. Altfel despre ce fel de integrare sociala vorbim?


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: